Sunday, July 23, 2017

Po roce zpět aneb chci znova UNKLE a Justice!

Po roce opět návrat do areálu Vítkovic na tentokrát zcela vyprodané Colours of Ostrava. Program letos velmi nabitý. Zatímco minulý rok byla moje top pouze kapela M83, letos to bylo každý den něco.

Pocit absolutního štěstí dosáhli UNKLE, na které jsem byla úplně vpředu. Čekala jsem, že se tam bude pořádně pařit, ale nějak jsem se spletla. Aspoň že bylo místo a kolem sebe jsem si svým výrazným pohybovým projevem vytvořila volné místo. Překvapila mě i věková kategorie, za mnou 40+ dva lidi, ale jinak to bylo o století všechno mladší než já...kde to vzali?! (Jeden chlapec navíc vypadal jak Martin Gore :D)
UNKLE hráli jejich top výběr, znala jsem všechno...na všechno jsem krom tance i zpívala, což musel být pro ostatní jistě silný zážitek, jelikož koncert nebyl moc nahlas (ani špunty jsem nemusela mít). 

UNKLE, zdroj: moje!!

Druhým nejsilnějším zážitkem bylo vystoupení Justice (koukej, nejen poslouchej!). Ty mám dost naposlouchané díky jednak Danovi z jeho dřívějších výběrů, jednak díky Mardošovi, protože je na jeho diskotékách dost hraje. Těšila jsem se tedy na opět silný taneční projev v davu, ovšem po první písničce jsem jej výrazně omezila a soustředila se na pozorování scény, protože i mrkat bylo škoda! Co se dělo na pódiu, bylo naprosto neuvěřitelné. Už jsem porozuměla, proč říkal Bublajs, že Tata bojs nejsou Justice, aby mohli zrealizovat všechny jeho nápady na koncertní scénu (nezaplatí to, nemají takový rozpočet na tolik kamionů s technikou:)). 
A další videa na pokoukání zde a ještě tady (důraz na 2:44, kdy se světla stočí a udělají kolem interpretů takový bunkr).

Justice, zdroj: FB Colours

Pak už koncerty asi úplně neseřadím. Alt-J byli výborní, možná bych řekla, že i lepší než ve Žlutých lázních (tahle byla ve výběru nástupu bráchy ženicha na svatbě). Pomohlo jim, že hráli po tmě a písně doprovodily povedená světla. Zpěvák Dane nezpíval ani falešně!

Alt-J, zdroj: FB Colours

Moderat (na tuhle jsem chtěla mít taneční sólo)...koncertní kapitola sama o sobě. Všechny tři mé dosavadní koncerty byly velmi nevydařené...vždy jsem byla někde nalepená k nehnutí a místo hudby jsem se soustředila na to, abych byla neušlapána. Očekávání jsem tedy neměla a byla jsem příjemně překvapená. Projekce parádní, zvuk (až na poslední písničku, kterou naprosto zabily basy a nebyl slyšet zpěv), výběr mých oblíbených písniček...třeba na tuhle chodím do práce.
Moderat, zdroj: FB Colours

Vydařený koncert měli i Tata Bojs. Výběr písní obsáhl i trochu ty starší (ale tuhle legendární zrovna nee). Jen nějak Bublajs moc nebubnoval, užíval si jen vpředu zpět a práci s publikem...ale to dával dřív i s bubny...:-! Po koncertu jsem se byla Mardoši zeptat, kdy bude další Cargo gallery, tak zatím neví, bude to na FB. A SD kartu ve foťáku má! :) A pozor, na podzim budou 3 koncerty v Praze s opakováním Futuretra.

Tata Bojs, zdroj: moje!!

Midi Lidi super, jsem se bavila od první minuty...akorát jsem byla dost vzadu, protože jsem přišla přesně včas a oni začali o pár minut dřív...a navíc jsem odcházela dřív kvůli místečku na UNKLE.

Z českých (a slovenských) interpretů, které stáli za to, bych zmínila Zrní (11.10. jsou ve Forum Karlín s Dekkadancers, scénu navrhl Bublajs), Květy (těším se na křest alba), TMA, Dné, Katarzia, Priessnitz a (můj objev) Bulp.

Dobré vystoupení bylo Warhaus, Roosevelt, Jamiroquai (ale mojí top nezahrál...jsem si vzpomněla, jak jsem to pořád tancovala v přezkáčích v Alpách, Martino:)), můj objev Fakear

Zklamal trochu Christian Löffler, který byl tak pitomě nazvučený, že byly jen cítit basy rezonujícím tělem, zpěv naprosto ztracený. 

Průměr byli Lowmoe, HAUS, Longital, St. Paul & The broken bones, Max Cooper (remixuje líp než hraje v setech). 

Vzpomínka na Afro celt sound system...dřív jsem je děsně žrala, ale z alba Release (1999), které umím doprovázat na flétnu, nic nehráli. Spíš to byla recyklace dřívějších nápadů, nicméně show dobrá, hlavně ta taneční https://www.youtube.com/watch?v=ptLtieHGfWc

Krom hudby jsem navštívila i divadlo, diskuse a architektonické procházky za sorelou po Porubě a v Havířově. 

U VOSTO5 jsem brečela smíchy. rozhodně musím zajít v Praze. 

Diskuse s Tata Bojs "jak si hrají, když nehrají". Bublajs dělá umění a navrhuje (třeba koncertní scény i jiným kapelám, boty Bati pro Colours (pouze barevnou kombinaci),..) a Mardoša píše, vyjde mu knížka se sloupky někdy brzy. Některé tam četl, výborné (hlavně poslech nové hudby:), nebo toitoika Bjork. 

Přednáška o Číně a její skutečné prosperitě od novinářů Bessie Du a Mike Chinoy (moderoval Etzler), které rozhodně stojí za to sledovat.

Sugata Mitra a jeho přístup k učení pomocí "self organized learning environment" a projekt škola v cloudu. O přístupu hovoří zde, aneb učení pomocí internetu, týmové práce a umění se správně zeptat. Opět narážíme na diskusi, co všechno by měl člověk znát bez internetu.

Přednáška o Youtube s tvůrci celovečerního filmu o životě a práci youtuberů. Film (Nejsledovanější) vřele doporučuji!

Přednáška od Vladimíra518 na téma české architektury 58-89 velmi vyvedená. Těším na několikadílný pořad, knížku a výstavu!

Procházky za architekturou příjemné. Netušila jsem, jakou má Poruba širokou třídu, o které by Praha mohla jen snít - široký chodník, 2 pruhy silnice v každém směru. Komunikace je rozdělena promenádou se stromy a cyklostezkou. 

Porubská třída, zdroj: moje!!
Dvorky u nevysokých domů jsou zelené a klidné. Byty kolem 50 m2, úplný sen, který nebyl dostavěn :D A havířovské nádraží stojí...místní čekající byli znepokojeni, jak si to tam fotíme...co si taky fotit, rozpadlý dům...?! :D

Havířovské nádraží, zdroj: moje!!


Koho neuchvátil program, mohl využít spoustu jiného vyžití. Nejvíce mě bavil stánek H&M, kde byl bar na drinky, jídlo a dílna (důraz na recyklaci), a pak takové pokojíčky na sednutí či lehnutí.

bar, nahoře DJ pult (pro Josefa), vpředu pokojíčky, zdroj: moje!!
detail na recyklaci, zdroj: moje!!

U Bati si mohl člověk koupit bílé látkové boty a sám si je pomalovat.

omaluj si vlastní boty, zdroj: moje!!

A pak UNESCO stánek! Co přijde příště? :) Jak změnit funkční využití far?! :)))

Vyprodanost festivalu se projevila zejména na vstup do areálu a stanového městečka, středeční odpoledne a podvečer se dal strávit v krátké, pouze 3h frontě (do stanového městečka).

areál v noci, zdroj: moje!!
Festival se snaží být světový, proto jsou ubytovací kartičky jen v češtině a jedna paní, která je evidovala, tak mluvila pouze česky (sice nahlas a srozumitelně, ale to jak říká již osvědčená praxe z vrátnice: tohle nepomáhá, cizinec neporozumí slovu "STAN", ani když mu to řekneme srozumitelně, když slovíčko nezná). 

jako správná holka do stanu až za svítání, zdroj: moje!!
Důraz byl dán na osobní plánování pitného režimu x návštěv wc, ve špičce (mezi 21-00h) si člověk člověk úplně hned nedošel. 
přesun středně velké množství lidí na hlavní stage, zdroj: moje!!
Ubytování jinak klasika, nekonečně fronty na sprchu a malé korýtko, ale spáchat hyena v něm šla téměř celá. Počasí letos umožnilo se mýt v ledové vodě a přitom nezmrznout a dokonce i uschnout. Krom dvou bouřek (jedna v noci, druhá poslední den, kterou šlo přežít v krytém stanu na vydařeném koncertu mého objevu) bez deště, jen příjemné teplo (ke 30 stupňům) a večer nebyla třeba ani mikina. 

před bouřkou, zdroj: moje!!
A poslední zmínka...vytvořený ceník piva...za 41,-? Trochu velké dýško, ne? :)) Ale tak pro lidi, kterým prodají alkohol, je to asi ok...Po mně chtěli poslední den občanku. Kontrolovala mě slečna, které byla evidentně mladší než já. Po propočtu věku z mého data narození se mi hrozně omlouvala, mě to potěšilo :)

Tak zase za rok? Potkám se s Nikolu Márovou, Natašu Novotnou, nebo s českým hudebníhm interpretem, od kterého si o století mladší holky nechávaly podpisovat kusy těla a já vůbec netušila, kdo to je? :))

No comments: